Pages

Wednesday 16 January 2013

Pure Marine Collagen VS exchange Buah Goji

Alhamdulillahhhh...malam tadi Syira berjumpa dengan kawan kolagen yang beli 17 kilo Pure Marine Collagen (Grade AA & AAA) daripada Syira. Tidak sangka pulak kawan ni hadiahkan 60gm (1 balang) Buah Goji pada Syira. Terharuuuuuu sangat :) ... Thank you sooo00oooo Muchhh :)


Bercakap pasal Buah Goji, menurut kawan ni buah Goji ni mengandungi banyak khasiat dan memberi banyak manfaat untuk kesihatan tubuh badan.

1) Membantu menguatkan jantung dan hati, melegakan senggugut dan stress
2) Membantu memulihkan penglihatan
3) Membantu memperbaiki kerosakan sel, sendi, rawan dan struktur kulit
4) Membantu pencegahan dan merawat Kanser
5) Menguatkan sistem immunisasi badan
6) Menyelaras kadar gula dalam darah
7) Membantu mengatasi masalah seksual dan kesuburan
8) Membantu mengurangi penyakit kardiovascular seperti strok Atheoslerosis (saluran darah tersumbat)

Membantu Menguatkan Jantung dan Hati, Melegakan Senggugut dan Stress 
Cyperone dan Anthocyanin - Membantu menguatkan ateri dan koronari serta merendahkan tekanan darah. Menguatkan jantung dan membantu jadual kitaran haid. Betaine -  digunakan oleh hati untuk menghasilkan Choline, mengurangkan ketegangan urat-saraf, meningkatkan daya ingatan, meningkatkan pertumbuhan otot, dan mengurangkan lemak hati.

Membantu Memulihkan Penglihatan 
Karotenoid termasuk Beta-Karotin, Zeaxanthin dan Lutine - Membantu menghalang proses pembantutan mukular katarak bagi memelihara retina mata. Membantu menyembuhkan blind spot (Kebutaan bertompok) melindungi saraf optik dan memperbaiki daya fokus dan penglihatan.

Membantu memperbaiki kerosakan sel, sendi, rawan dan struktur kulit
Antioksida - Membasmi radikal bebas. Menghasilkan sel-sel baru dan melambatkan proses penuaan serta meransang rembesan hormon HGH (Hormon Pertumbuhan manusia). Vitamin C - Membantu menguatkan komponen dalam saluran darah, tendon, ligaments, tulang, gigi, rambut, rawan dan membekalkan kolagen secukupnya untuk struktur kulit

Membantu Pencegahan dan Merawat Kanser
Germanium - Sejenis mineral anti kanser. Homocysteine - Membantu memulihkan DNA dan menghalang mutasi sel yang menyebabkan kanser serta mengurangkan kesan toksid kemoterapi dan radiasi. Physalin - Membantu mencegah Leukemia dan kanser serta digunakan untuk merawat Hepatitis B.

Menguatkan sistem immunisasi badan
Polisakarida - Menggalakkan penghasilan metabolisme yang mempertingkatkan proses petukaran tenaga dalam badan. Vitamin B Komplek - Membantu menguraikan lemak tepu dalam badan serta menghalang kegemukan.

Menyelaras kadar gula dalam darah
Polisakarda membantu menyelaraskan kadar gula dalam darah membantu pankreas menghasilkan tindak balas insulin.

Membantu mengatasi masalah seksual dan kesuburan
Beta-Sitosterol dan Terpenoid - Agen anti-keradangan dan mampu meransang hormon maskulin (Androgen). Membantu menurunkan kolestrol, menambah libido dan tenaga - membantu mengatasi masalah ereksi, mati pucuk, dan masalah prostat. Membantu memanjangkan usia sel sprema dan membantu masalah kesuburan.

Membantu mengurangi penyakit kardiovascular seperti strok Atheoslerosis (saluran darah tersumbat)
Vitamin E dan Betaine mencegah pengoksidaan lipid, mencairkan darah mengelakkan darah menjadi pekat, bergumpal dan berasid.

No comments:

Post a Comment